کــــ افــــ ه پــــ چــ پــــ چــ

ی کــافــه ی دنـج و راحـت بـرای رفـ ـاقـ ـتــ ...

کــــ افــــ ه پــــ چــ پــــ چــ

ی کــافــه ی دنـج و راحـت بـرای رفـ ـاقـ ـتــ ...

عقده هایـــ کودکیـــ !!!

درود 

از اولش هم زندگی چندان مرفه و روبه راهی نداشتیم. مثل بیشتر آدمها٬ زندگیمون پر شده بود از قرض و قسط های عقب افتاده ی وامها و هزار جور قرض و قوله ی دستی دیگه. از ۷ام ماه به اون ور اسم پول رو نباید جلوی بابام می آوردم. خب نداشت که بده. منم چون نمیخواستم بهشون فشار بیارم٬ زیاد خرج نمیتراشیدم. یعنی کلن با یه سری عقده بزرگ شدم. عقده ی داشتن خیلی چیزها. شاید خنده دار باشه و شاید هم گریه دار؛‌ اما خب وضعیتم این بود. سال به سال شایدم هر دو سال یه بار یه مسافرت چند روزه داشتیم. اونم یا شیراز و اصفهان بود یا دیگه حداکثر تا تهران!‌ اما وقتی میشنیدم همسایه بغلیمون تابستونا دوبار میرن شمال و سالی یکی دوبار مسافرت خارجه دارن یه جورایی برام عقده میشد. عقده ی خوشی!‌ خب خوشی های بقیه رو که میدیدم و با خوشی های خودم( به اصطلاح خوشی. آخه همه اش یا تماشای تلویزیون بود یا فوتبال تو کوچه!) مقایسه میکردم٬ به خودم و شایدم به خدا میگفتم این چه وضعشه. چرا باید همیشه با حسرت داشتن خیلی چیزها بزرگ بشم!؟! بعضی حرفها رو که به بقیه میگفتم خندشون میگرفت. میگفتن ناشکری نکن. ولی اونا نمیدونستم تو زندگی ما چه خبره و با سیلی صورت خودتو سرخ نگه داشتن یعنی چی! اما حالا... شاید اون عقده های بچگیم... (اون پلی استیشنی که آرزوشو داشتم و گیرم نیومد... اون دوچرخه های کوهستانی که دلم میخواست تو کوچه ها باهاشون دور بزنم و به بقیه بگم ببینید چه بابای خوبی دارم که چی واسم خریده... اون توپ فوتبال ۱۰ هزار تومنی آویزون شده از مغازه ی لوازم ورزشی سر خیابون که دلم میخواست هرروز بردارمش و با دوستام بریم فوتبال... اون عکسهای شهر های خارجی که وقتی نگاهشون میکردم با خودم میگفتم یعنی میشه منم یه روز برم و اینجاهارو ببینم...) فراموش شده باشن. اما یه چیزی رو فهمیدم. زندگی آدمها کمتر پیش میاد تغییر کنه. آدمی که نداره همیشه ندار می مونه و آدمی که داره همیشه داراست!‌ یعنی اگه بخوای از راه حلال از فقر به غنا برسی نمیتونی!! حالا هرچقدر هم از امید و آرزو و چه میدونم آینده صحبت کنیم و بگیم به آینده امیدوار باش و آینده ات رو بساز و خدا خودش همه چی رو درست میکنه... چه فایده... حرف منو اونی که کشیده باشه میفهمه... اما اونی که تو زندگیش نداشتن رو تجربه نکرده٬ ‌فقط میتونه حرف ِ قشنگ بزنه... درکش براش ممکن نیست...  

آی خدا... حرفامو نذار پای ناشکری... درد و دل بود... فقط خواستم به اونایی که رو ظاهر آدمها قضاوت میکنن بگم منم با عقده بزرگ شدم. طعم  ِ تلخ ِ نداری رو هم چشیدم. الانم دارم با زندگی میسازم تا بلکه به احتمال ۱ در میلیون بسازمش...  

پ.ن: 

۱/ به قول یه رفیقی آدم نباید جیک و پوک زندگیش رو تو وبلاگش بنویسه!‌ چون ممکنه ازش سوءاستفاده بشه... منتهی من فکر نمیکنم با فهمیدن مشکلات زندگی مردم بشه ازشون سوءاستفاده کرد!!! در هر حال قبلن گفته بودم٬ بازم میگم. من با خوانندگان وبلاگ مشکل ندارم که خصوصی ننویسم و از این صوبتا... 

  

 

یه فنجون نسکافه ی سرد شده: 

فریبا: مهرتو به همه هدیه کن ولی عشقتو به یک نفر...این خیلی مهمه!

نظرات 36 + ارسال نظر
Miss.MarY !! سه‌شنبه 25 خرداد 1389 ساعت 20:56 http://www.Miss-Mary.blogfa.com


فرزاد کافه چی وبلاگستان ما عقده هایت چه دوست داشتنی بود !

مینو سه‌شنبه 25 خرداد 1389 ساعت 20:58 http://yousefabad.blogfa.com

واقعا نمی فهمم داستان این زندگی چیه فرزاد.
تو پول نداشتی ولی ظاهرا خانواده خوبی داشتی.
بابای من که یه جراح تقریبا متمول بوده، اینقدر زود ما رو تو این دنیا تنها گذاشت که هیچی ازش یادم نمیاد!!!
نمی دونم. یه جوری هر دوتاش ناجوره. تو زندگی هر کسی نگاه کنی، یه مشکلی داره دیگه.

Saeed سه‌شنبه 25 خرداد 1389 ساعت 21:15 http://dead-memories.blogfa.com

نوشته های تلخی بود. نمی دونم چی بگم!!

رامونا سه‌شنبه 25 خرداد 1389 ساعت 22:03 http://ramona-forever.persianblog.ir

اتفاقا" چه نوشته ی ملموسی بود ...

هرکس تو زندگیش یه عقده هایی داره ... یکی بیشتر یکی کمتر

نگین سه‌شنبه 25 خرداد 1389 ساعت 22:42 http://mortelle.blogsky.com

این پستت رو وقتی میخوندم یه آهنگ از ژوآن بائز هم روشن بود...تاثیر نوشته هات رو بیشتر کرده بود...!

به نظر من اینا که نوشتی اصلا عقده نیستن... اینو یادت باشه همیشه چه توی افسانه ها چه توی واقعیت زندگی اون آدمهایی موفق ترن و سرنوشت جالب تری پیدا میکنن که توی زندگیشون سختی کشیده باشن...و به رویاهاشون فکر کرده باشن..نه آدمایی که توی بی نیازی کامل ؛ خورده باشن و خوابیده باشن...و فقط تفریح الکی کرده باشن .هیچ فکر اضافه ای رو هم نکرده باشن...اینجور آدما قدر تک تک چیزایی که دارن رو هیچوقت نمی دونن.نگران نباش.من به تو ایمان دارم.تو حتما آدم جالبی میشی.در آینده ای نه چندان دور.وقتی که بزرگتر شدی و به اوج و غایتت رسیدی.اونوقت میفهمی که چقدر شایسته ی بودنه شخصیت اول ماجرای یک کتاب میتونی باشی.

خوشحالم که بهم ایمان داری...

نگین سه‌شنبه 25 خرداد 1389 ساعت 22:44 http://mortelle.blogsky.com

می دونی...خیلی از این نوشتت لذت بردم!
احساس کردم زندگینامه ی یه نویسنده رو دارم میخونم...!

M!ss k*n*a*p سه‌شنبه 25 خرداد 1389 ساعت 23:25 http://www.bum-rang.persianblog.ir

همه ما با نداری بزرگ شدیم.نداری پول.نداری محبت نداری آرامش نداری پدر یا مادر...
حالا خودت قضاوت کن .کدوم نداری بدتره!!!

کولی سه‌شنبه 25 خرداد 1389 ساعت 23:28 http://innocentgypsy.blogfa.com/

این پستت و که خوندم تمام خواسته ‌های بچه‌گیم یادم اومد! از همه سختترش میدونی‌ چیه؟ اینه که اگه به اصطلاح این آدما که من اصا حالیم نمیشه تمکن مالی داشته باشی ولی ازش هیچ استفاده‌ای نبری! یا بهت ندن که استفاده کنی! حالا اون جنبه عاطفی که تو دوران بچگی نیاز داشتیم هیچی! این چیزا وقتی برای‌من عقده شدن که میدیم اون چیزی که حق من بود نصیب کس ِ دیگه ای میشد!که گرچه هنوز هم به یه صورت دیگه اس. تو شاید حداقل از نظر مالی داری قصه‌اتو میگی (‌قصه که میگم همین مشکلاته) ولی از هر لحاظی حساب کنی خیلی چیزا رو نمیشه برگردوند.

کولی سه‌شنبه 25 خرداد 1389 ساعت 23:31 http://innocentgypsy.blogfa.com/

من حسرت چیزایی که نداشتم ، زیاد اذیتم نمیکنه اما وقتی یاد چیزایی که داشتم و ازم گرفتن یا از دس دادم میفتم دیوونه میشم

پرستو سه‌شنبه 25 خرداد 1389 ساعت 23:47 http://www.parast00k.blogsky.com

من همه این چیزایی رو که میگی با تمام وجودم حس کردم. اینکه بعد از دهم ماه دیگه هیچ پولی نداشتیم، این که یه وقتایی آخر ماها به جای غذت نون و پنیر خوردیم، اینکه حسرت داشتن خیلی چیزارو داشتم (مثل یه عروسک که حرف میزد و من هیچوقت نداشتم و دیگه ام ندارم) ولی بازم یادش بخیر!
کاشکی همیشه اینا باشه ولی در عوضش مامان و بابامم همیشه باشن.

دختر ایرونی چهارشنبه 26 خرداد 1389 ساعت 01:54 http://iranian-girl22.blogfa.com/

چیزی ندارم بگم!!
با اینکه دلم میخواست خیلی حرفا بزنم!!

دختر ایرونی چهارشنبه 26 خرداد 1389 ساعت 02:05 http://iranian-girl22.blogfa.com/

نتونستم چیزی نگم!
گاهی آدم به این نتیجه میرسه که بهتره خودشو بزنه به دیوونگی!
تا نبینه و نشنوه و احساس نکنه!
اینکه اونبار گفتم از یه دید دیگه نگاه کن منظورم همین بود!
کلا دیوونگی چیز خوبیه!!
آلزایمر هم بگیریم که دیگه عالی میشه!!

فراری چهارشنبه 26 خرداد 1389 ساعت 04:49

خب... میتونم درکت کنم یه جورایی
اما خانواده خوبی دارم.... آدما بعضی وقتا نداره ندارن بعضی وقتا معمولی بعضی وقتا دارا
البته این دارایی هم بستگی داره
این چیزایی که گفتی نمیشه گفت عقده نیس
همه آدما عقده این.... شاید نباشن اما بلاخره یه روز میشن
منم خانواده ام یه جورایی اینطورین واسه همین یادگرفتم با ماهی ۱۰۰-۸۰ که از بابام میگیرم کارامو میکنم...... خیلی چیزا دوس داشتم که الان دارمشون و هیچکدومم مامانو بابام برام نخریدن
و به این افتخار میکنم
اگه هیچ عقده ای نداشته باشی مطمئن باش هیچی نمیشی
چون باید حسرت یه چیزی بمونه دنبالت تا واسه جبرانش بری دنبال چیزای بهتری و کلا به جایی برسی که به بهتر از اون برسی
همیشه آدما یه فرقی باهم دارن دیگه
چه مادی چه عاطفی
همه چه:)

[ بدون نام ] چهارشنبه 26 خرداد 1389 ساعت 04:50

همه چه= همه چی
ممنون بابت راهنمایی
خیلی وقته خواننده وبتم از اون اولیه که تو بلاگ اسکای زدی اومدم وبت یه چند سری هم به بلاگفات سر زدم
میدونم از وب من خوشت نمیاد و اصن سیستمش واست باز نمیشه
اینطوری بهتره

کدی چهارشنبه 26 خرداد 1389 ساعت 08:23

بعضی چیزا تو بچگی می مونن. اونایی بدترن که تو بزرگسالی به وجود می آن. انگار هرچی بزرگ تر می شی شکننده تر می شی.

سپیده چهارشنبه 26 خرداد 1389 ساعت 10:28 http://javdanegi-dar-fanaa.blogfa.com

خیلی چیزا تو بچه گی ما نبوده که دوست داشتیم باشه.... شاید عقده کلمه زیبایی براش نباشه...
ولی با تمام عقده های کودکی و با تمام نداری هاش من بازم دوست دارم که برگردم به کودکیم...
به تو کوچه بازی کردنا و سر زانوهای سیاه و کثیف شده و قیافه ژولیده و یه تلویزیون ۱۷ اینچ سیاه و سفید برای کارتون دیدن...
من تمام نداری های گذشته رو به دارایی های الان ترجیح می دم! ( اینو بدون اغراق گفتم)

زهرا چهارشنبه 26 خرداد 1389 ساعت 11:10 http://malake70.blogsky.com

کاملا درکک میکنم چی میگی چون خودمم اینجوری بودم.
ولی مشکلاته اون موقع رو به الان ترجیح میدادم.
آخه اون موقع داداشم حالش خوب بود هنوز.

خدا شفا بده انشاالله...

زبل خان چهارشنبه 26 خرداد 1389 ساعت 12:16 http://zebelestan.wordpress.com

ما که زدیم به بی خیالی..هر چی میخواد بشه..خسته شدم از فکر نکردن به نبودن ها...

هاD چهارشنبه 26 خرداد 1389 ساعت 16:11 http://www.gereh-koor.blogsky.com

90 درصد آدم‌های وبلاگستان طعم خیلی نداری‌ها رو نچشیدن . نفهمیدن حسرت کشیدن یعنی چی . همیشه هم خواسته‌ها و دردهاشون از سر شکم‌سیری بوده . بیشتر دقت کنی خوب مشخص میشه .

mina چهارشنبه 26 خرداد 1389 ساعت 16:17 http://shabnamehayeinchandrooz.blogsky.com

emroooooooooooz vaght kardan kole veblogeto khooondam oooon ghesmatayi ke nakhooonde booodamo migam afzayeshe afzoooneye no mobarak
nemigam hamdardim kilisheiye!vali khob koli az khannandehat mese khodetan va hanoooooz tooodeye mardome aaame ke mese ma hastan
ziyadan
rastii farsi nadashtam ke fingilish shod bebakhshin

ساده بگم...(سمیرا) چهارشنبه 26 خرداد 1389 ساعت 17:01 http://4divarieman.blogfa.com

درسته...همه ی ما یه خواسته هایی داشتیم

اما

همیشه ما به نداشته هامون بیشتر توجه می کنیم تا به داشته ها

شیــن:× چهارشنبه 26 خرداد 1389 ساعت 17:04 http://sheeen.blogfa.com

وقتی نداری خیالت راحت ِ‌که نداری !‌
ولی نابود می شی وقتی داری و نمی تونی ازشون استفاده کنی ...
نداری محبت هم که بماند .

حکیمچه چهارشنبه 26 خرداد 1389 ساعت 19:47

الان ترجیح میدم به جای حرف های قشنگ زدن سکوت کنم!

یه عدد خراب چهارشنبه 26 خرداد 1389 ساعت 22:16 http://kharaaaab.blogsky.com

همدرد زیاد داری نمیخواد زیاد خودتو ناراحت کنی یکیش خود من .
میدونستی وقتی ناراحتی یا دلت از یه چیزی پره مطالبت بد جور به دلم میشینه ؟

آنچه از دل براید... لاجرم بر دل نشیند...

حکیمچه چهارشنبه 26 خرداد 1389 ساعت 23:50

جای سکوت می تونم اینو برات تعریف کنم:
از یه خانواده ی متوسط متمایل به مرفه میام.دو تا بچه ایم که الان یکیش شدیدا مقاومت می کنه در برابر بچه دار شدن چون معتقده تا وقتی توان مالیش رو نداشته باشه که همه چیز برای بچه اش فراهم کنه بچه دار شدنش جنایته!معتقده در کودکی این جنایت در حق خودش صورت گرفته و برای همین عقده ای شده!
بچه ی دیگر معتقده از نظر مادی کاملا تامین بوده.واقعا نمی تونه حتی به یک مورد هم فکر کنه که داشتنش براش آرزو شده ولی فراهمش نکردند!
در حالی که هر دو از یک خانواده ایم با یک سطح مالی واحد و مشخص!!
این فقط یک مورده.گمونم نوع نگاه ما مشخص می کنه چقدر محرومیت بکشیم یا چقدر در رفاه باشیم

فریبا پنج‌شنبه 27 خرداد 1389 ساعت 01:02 http://bia2aghush.blogfa.com

به به چه معروف شدم من!!!!

فریبا پنج‌شنبه 27 خرداد 1389 ساعت 01:10

من معنیه نداری رو تا حالا نفهمیدم...ندار بودن به پول نداشتن نیست!
به این فکر کن که تو جیبت پر پوله دور و برت پر از چیزای مختلف اما دل خوش سیری چند؟هفته ای یه بار هم پدرتو نمی بینی...چرا؟چون داره واسه ی بچه هاش تلاش می کنه...پول در میاره!
کلی پول داری وقت نداری هر سال بری یه مسافرت درست و حسابی...اینا همه عقده اس!
یادم نمیاد با پدرم در روز بیشتر از سلام علیک صحبت کرده باشم!درد دل که دیگه بحثش نیس...تا میای یه چیزی بگی یه چک پول میزارن تو جیبتو و خلاص...
هیچکی نیس بگه خرت به چند؟زنده ای؟نیستی؟
زنده بودن به نفس کشیدن نیست!
من از نظر مالی تو رفاه کاملم...اما از چیزایی که دارم هیچ لذتی نمی برم...چه فایده وقتی...
تلاش من برای زنده موندن منحصر شد به نفس کشیدن...با همین تلاش اندک سال هاست که زنده ام!از چیزایی که داری لذت ببری کافیه...هر چند کم باشه!

آن شرلی پنج‌شنبه 27 خرداد 1389 ساعت 01:58 http://www.ansherliahmagh.blogfa.com

سلام

اولین باره میام اینجا مطلبتو خواندم

نمیخوام حرف مزخرف بزنم

من درکت نمیکنم اما خوشبختی و شادی تو دل نه پول و مسافرت

با بهترین آرزوها

هاله پنج‌شنبه 27 خرداد 1389 ساعت 06:11 http://holy-room.blogfa.com

دلم می خواد خیلی چیزها بگم اما به نوشته در نمیان ... من کاملا می فهمم با سیلی صورت خودتو سرخ نگه داشتن .. شاید باورت نشه.

ببین درسته که همیشه یه سری مشکلات تو زندگی افراد هست ، اما به این فکر کن که تو یه آدم با درک و فهم فوق العاده ای و همین خیلی مهمه. این مشکلات رو هم خب ... نمیدونم چطوری از دید با حکمت بهشون نگرم ولی خو ... اینطوری فکر کن که شاید اگه تو از بچگی یه مرفه بی درد الان اینی نبودی که هستی ...

تلاله پنج‌شنبه 27 خرداد 1389 ساعت 08:46

سلام...می دونی فرزاد جان ...این بهترین پستی بود که گذاشتی تا الان...هر چیزی که واقعیت ها رو بررسی کنه خیلی زیبا خودشو تو دل جا می کنه...
چند تا خوبی داره....البته اینایی که گفتی عقده نبودن....یه آرزوی دور از دسترس بودن...فداکاری تو برای نداشته های بابا بود...مهم محبت آدماست...خوبیش اینه که میگذره واز یاد آدم می ره...خوبیش اینه که می دونستی نیست ومراعات می کردی....خوبیش اینه که به خودت قول میدی واسه بچه خودت بهترینها رو جمع کنی...خوبیش اینه که سعی می کنی داشته باشی تا شرمنده بچه ات نباشی....خوبیش اینه که یه عمر تلاش میکنی که کسی واسه خاطر آرزوهاش چشماشو به آسمون ندوزه .....
اگه داشتیم اینی نبودیم که الان هستیم....درک هم نمی کردیم که نیست...
برات آرزوی خوشبختی دارم هر چند هم که هستی...منو یاد خودم انداختی...

ممنون از لطفت...

هیدرا پنج‌شنبه 27 خرداد 1389 ساعت 14:10

گاهی گمان نمیکنی ولی میشود
گاهی نمیشود که نمیشود
گاهی هزار دوره دعا بی اجابت است
گاهی نگفته قرعه به نام تو میشود
گاهی گدای گدایی . بخت نیست
گاهی تمام شهر گدای تو میشود...!
خدارو چه دیدی؟
شاید روزی تمام شهر گدای تو شد!!!!!!!

شاید...
زیبا بود.

بهاره پنج‌شنبه 27 خرداد 1389 ساعت 19:05 http://www.kuche-ali-chap.blogsky.com

گفتم، بازم میگم وبلاگ خودته هرچی دوست داری توش بنویس.بیشتر آدما با عقده بزرگ شدند.منم 3 ساله عقده بابا داشتن دارم.

خدا رحمتش کنه...

Ξ T Ξ Я N ∆ L پنج‌شنبه 27 خرداد 1389 ساعت 19:38 http://eternal.blogsky.com

خیلی خاطره ها همین گونه هستند!
آدم می تواند دوباره زنده شود

فری پنج‌شنبه 27 خرداد 1389 ساعت 21:26

منم عقده های کودکیم رسوب کرده و از بین نمی ره! آخه هنوزم بی پولیم.
فرزادجون امشب شب آرزوهاست.من برات دعا می کنم تو هم ما رو یادت نره.

شیطون جمعه 28 خرداد 1389 ساعت 22:34

فکرکنم عقده بستنی هم داشتی
ایناعقده نیستن چیزهایین که هرکسی توزندگیش داره فقط باقالبهای متفاوت.

سیاه و سفید شنبه 29 خرداد 1389 ساعت 12:44 http://bakhshi-b.blogfa.com

آقا جان دست دلم را بگیر... همان که توبه‌هایش مایه خنده فرشته‌ها شده... همان که هیچ آبرویی ندارد پیش خدا... همان که هنوز به عشق جمعه‌هایت زنده است... همان که دیشب برای آخرین بار توبه‌اش را ریختم توی جعبه‌ای از امید و دادمش دست فرشته‌ای که برساندش دست خدا... روی جعبه نوشته شده بود...

«آهسته حمل کنید، محتویات این جعبه شکستنی است».

لطفاْ در را آهسته ببندید .

چقدر افکارتون آشناست .

ما منتظر خرید شما هستیم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد